2HOT Urban Nights (Rapgeneration 2008)

21 oktober 2008

Review en foto’s van de eerste 2HOT party in Antwerpen met Scarlenn, Influenza en Jizz. Door Rapgeneration.Kavka zelf is gelegen in het hartje van Antwerpen, even rechts en links bij de Meir en je bent er. Wij kwamen er al vroeg aan, terwijl ze nog met de geluidsinstallatie aan het klungelen waren. Jizz, ScarLenn en de clique zaten buiten wat te praten, even begroeten en weer doorgaan. Zeer lang konden de technieker het geluid niet in orde krijgen, zeer veel geklungel en niet veel meegemaakt van de DJ zijn skills. Na een tijdje zijn ze er toch in geslaagd om het geluid aan de praat te krijgen en het show begon! Ramzi was de jong van geest en energieke host. Hij kondige ScarLenn als eerste aan en die kwam met tracks zoals “Antwerpen Stad” en “Eurobiljet”. Publiek was vrij kalm, maar Jizzstond wel actief mee te doen van voor. Na een poosje begon er steeds meer volk te verzamelen en werden ze wat losser, altijd wel positief. Verbazend was dat er meer dan 2 shows waren, want na ScarLenn kwam een andere groep(waarvan de naam mij ontgaan is) on stage recht uit West-Vlaanderen. Hun show heb ik spijtig genoeg niet meegemaakt. Jizz kwam als laatste aan de beurt met al een energieke entrée op zich, laat staan het show. Vrij chill van start gegaan, met de song “Piraterij”. Als volgende kwam een track dat op zijn nieuwe album die dit jaar nog uitkomt verschijnt, “Pompen of Verzuipen”. Shit was te zot voor woorden. En jawel, een special guest, Fab Freddy kwam ook op stage om de tracks“Bokskeyzers” en “Nanana” voor te brengen. J. Beezy was er natuurlijk ook om “Who’s Next”voor te brengen met Jizz. Als afluister kregen we “Move 4 Jizz” en “Superman” te horen. “Want ik ben SUPERMAAAAN BITCHHH!!” klonk het, het publiek ging gewoon uit zijn dak. Wat er nog bij komt is het feit dat “Move 4 Jizz” een lekkere dansbeat had en de crowd al opgewarmd was. Een fijne show, publiek en geluidsinstallatie wat minder though… maar zelfs door al die shit, Jizz scheurde, ScarLenn scheurde, gewoon té dope.